Presentasjon av kursholder Anne

lørdag 8. januar 2011

Jeg heter Anne Hauge Pedersen. Bedre kjent som AnneHP i scrappemiljøet.
Det er første gangen jeg har blitt spurt om å holde kurs på et treff, og jeg er veldig spent. Har holdt noen kurs tidligere men det har vært for kjente.
Jeg bor på Skedsmokorset like ved Lillestrøm. Er gift har en datter og to herlige barnebarn 6 og 11 år.. En av mine flotteste julegaver i år ble laget av det eldste barnebarnet. Han hadde laget et stempel til meg på sløyden. Når det gjelder hobbyen så var det tilfeldigheter som fikk meg inn i det. Min datter skulle på kurs på Bikuben, lære å lage julekort, det var i 2005. Hun måtte på foreldremøte, og jeg ble sendt i stedet. Ja ja tenkte jeg, får vel fylle plassen hennes så den ikke går tapt. Da var det gjort…. for etter kurset kunne man jo handle utstyr. Og siden har jeg vært fast kunde på Bikuben og har blitt bitt av lidenskapen…
Har alltid likt å jobbe med hendene. Har hytte på Hvaler og elsker å gå i fjæra for å finne noe jeg kan bruke. Det har blitt noen ”vrakbilder” med årene. Har med meg øynene når jeg er på nye steder, er det noe jeg kan bruke til scrapping. Butikker blir sømfart, kan noe brukes?
Når det gjelder stilen min, vet jeg ikke hva jeg skal kalle den. Det er vel verken det ene eller det andre, eller en blanding av alt. Enkelte sier jeg er glad i blomster og det stemmer vel. Har satt opp en del blomsteroppsatser med tiden, og det gjenspeiler seg vel når det gjelder kort også. Er glad i jordfarger og har vanskelig for å flippe helt ut når det gjelder knallfarger.

Når det gleder det kurset jeg skal holde på Mjøstreffet . Kaller jeg det ”rammekort”. Dette er et kort basert på to fotorammer i tre. Denne typen kort slår godt ann og blir gjerne stående fremme hos mottakeren. Rammene vil være ferdig preparert for å spare litt tid. Samt at vi skal leke oss med litt blomster som vi skal dekorere med. Ønsker du å lage kortet til en spesiell person, ta gjerne med bilde/motiv som du kan bruke. Bør ikke være større enn 8 x 7 cm. Ellers så er alle materialer inkludert i prisen.

1 kommentarer:

Torill sa...

Så gøy å lese litt om deg, Anne!!
Gleder meg til å treffe deg også!

 
◄Design by Pocket